merlekuipers.reismee.nl

Een rustige week!

Lieve volgers,

Vorige week zaterdag hebben Amber en ik een heerlijk rustige dag gehad. Eerst lekker uitgeslapen en vervolgens lekker naar het internetcafé geweest en contact gehad met de thuisblijvers. De rest was samen met het stage adres richting het bos. Hier gaan we met het SBOS programma heen. Alleen moesten zij om 8 uur weg. Reden voor Amber en mij om niet mee te gaan...

Laughing

Zondags hebben we heerlijk gezwommen, gelukkig was het dit keer niet zo vies water alleen wel verschrikkelijk koud. Alsnog niet veel gezwommen. ‘S avonds gegeten bij Top View, voor Ethiopische begrippen erg duur. Voor 5 euro heb je hier een complete maaltijd, inclusief nagerecht.

Laughing

De rest van de week is rustig verlopen. We hebben voor het eerst de S.P.A.T. docenten aan het werk gezien. Erg indrukwekkend hoe goed zij met hun handicap les kunnen geven aan andere gehandicapten! Maandagochtend zijn we naar dezelfde dovenschool als de vrijdag ervoor geweest, het was echt geweldig om te zien hoe deze kinderen genieten. S' middags hadden we tijd om aan ons plan van aanpak te werken. Dinsdag hetzelfde programma gehad alleen gingen we nu naar een methyl school. Ondanks dat deze kinderen laag beperkt zijn weten de S.P.A.T.'ers toch de les zo te brengen dat er veel wordt beweegt en er toch genoeg rustmomenten zijn.

Woensdag zijn we weer naar het Menagesha Rehabilitation centre geweest. Voor het eerst samen met Kirsten voor een groep kinderen gestaan. We hebben met de kinderen die op bed liggen en niet mogen/ kunnen lopen verschillende dingen gedaan zoals, overgooien, frisbee, volleyballen en jongleren. Het was echt geweldig om te zien hoe erg de kinderen hier van genoten. We moesten naar ons idee ook al veel te vroeg weg, de 25 minuten vlogen om...

Donderdags en vrijdags hebben we op de office aan ons plan van aanpak gewerkt. Erg lastig om dit allemaal in het Engels te doen, gelukkig helpen we elkaar goed en zo komt iedereen er wel uit. Vrijdagavond weer een koffieceremonie gehad in het guest house, ik begin de koffie hier steeds lekkerder te vinden. Het was Sarah opgevallen dat ik in de ochtend minder energie heb dan tegen de avond, vandaar dat ik de bijnaam Goud-in-de-nacht heb gekregen. Ben helaas alweer vergeten hoe je dat in het Amhaars zegt.

Zaterdags zijn we naar Piaza geweest, hier zitten de wat betere winkels. Helaas was het niet erg ontspannen winkelen omdat je constant moet opletten dat je niet bestolen wordt. Ook komen er constant bedelaars naar ons toe. Blanken staan hier bekend om hun rijkdom, helaas weten ze niet dat wij maar arme studenten zijn... S' avonds hebben we de jongens weggestuurd en een heerlijke meidenavondje gehad in het guest house.

Nu ik dit verhaal zit te typen is net de wedstrijd van Ethiopië - Soedan geëindigd. We hadden graag naar het stadion gewild om de wedstrijd live te kijken maar dat raden ze ons als blanken af, helaas... We hebben de wedstrijd maar op TV gevolgd, bij overtredingen waar in Europa al 3 keer rood voor zou zijn gegeven, lieten ze hier gewoon doorspelen alsof er niets aan de hand was. Doordat na elke sliding er iemand van het veld moest worden gedragen was er aan het eind 10 minuten extra tijd. Het is nu een chaos in de stad, iedereen rent op straat en de auto's toeteren als gekken. Ethiopië heeft gewonnen en is nu door met de Afrika cup.

Een heerlijke rustige week gehad, vanaf dinsdag zal dit wel anders zijn omdat er dan 16 mensen bijkomen vanuit het SBOS programma. Dit is een programma om mensen meer betrokken te laten zijn met derde wereld landen. Nu nog maar even genieten van de rust en morgen weer vol aan de bak!

Chow, Merle

mama

Hoi Merle,
Je hebt weer een leuk verhaal geschreven. Had natuurlijk al wel het nodige gehoord.
Ja en in het Engels schrijven en denken is natuurlijk wel wat moeilijker, maar alles went.....
Hoop dat je de komende week een leuke tijd tegemoet gaat. De jongeren die nu komen zijn ook erg enthousiast, dus met elkaar zal het wel een dolle boel worden. Geniet ervan.
Liefs van mama XXXX

Wieke

hee mer!
Echt super leuk allemaal, wel chill zo'n rustig weekje, maar volgende week word ook vast gezellig met al die anderen erbij! =)
Ik weet ook zeker dat al die kinderen op de scholen het super naar hun zin hebben met jullie !!
xxx je zusjee

Dian

Hee merle, leuk om je blog weer te lezen! Ben blij dat je t zo naar e zin hebt! Geniet er van! Liefs dian

marielle

hoi Merle,
zo ik ben er even voor gaan zitten en heb je verhalen even allemaal gelezen. maar ze klinken fantastisch en hele mooie verhalen. leuk dat je het naar je zin hebt. ik kijk weer uit naar de volgende verhalen en fotos

groeten marielle